De eerste weken! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Douven - WaarBenJij.nu De eerste weken! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Douven - WaarBenJij.nu

De eerste weken!

Door: Britt Douven

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Augustus 2015 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer bijna twee weken in Dublin en die weken zijn echt omgevlogen! Er is al zoveel gebeurd dat het lijkt alsof ik hier al maanden ben.

Op dinsdag 21 juli ben ik eindelijk vertrokken naar Dublin. Samen met mijn moeder ben ik vanaf Brussel hierheen gevlogen, we kwamen pas om 11 uur aan en zijn daarom meteen naar het hotel gegaan.

Op woensdag begon het echt.. Ik moest nog heel veel regelen voor ik zou beginnen met stage en dus gingen we woensdag vol goede moed de stad in om alles te regelen.
Dit ging dus niet zo soepel als we gedacht hadden.. Het bleek waanzinnig moeilijk om een rekening te openen terwijl ik die echt nodig heb om hier te kunnen werken, we zijn bij 5 verschillende banken geweest maar nergens wilde het lukken. (Ondertussen heb ik dus nog steeds geen rekeningnummer hier in Ierland.) Gelukkig is het wel gelukt om die dag een student leap card te regelen (een soort ov kaart) en een telefoon abonnement af te sluiten! Maar tegen de tijd dat dat allemaal geregeld was was de dag ook wel bijna voorbij, 's avonds kwamen mijn vader en Kim ook aan in Dublin en heb ik mijn eerste Guiness gedronken in een pub. Wat was dat vies! Iedereen zegt dat je vanzelf went aan dat slootwater..

Op donderdag zijn we met z'n 4en de stad ingegaan en hebben we gezellig gewinkeld en Dublin een beetje verkend. 's Avonds hadden we een afspraak met mijn huisbaas om het huurcontract te tekenen. Dus wij op donderdagavond weer volle goede moed richting mijn toekomstige huisje, we waren mooi op tijd en Sarai en Sabrina waren er ook al. Een uur later was onze huisbaas er nog niet.. Na veel smsjes zei hij dat hij helaas vast zat op zijn werk en het echt niet ging halen, morgenavond om 8 uur zou hij er zijn.. Lekker dan..

Op vrijdag moesten Sarai en ik ons PSS nummer gaan aanvragen bij de gemeente want deze hebben we nodig om hier in Dublin te mogen werken. Nadat we al onze papieren 100x gecheckt hadden gingen we richten het PSS office. Hier zijn we in totaal zeker 2 uur binnen geweest maar dit lukte gelukkig wel allemaal in 1x!
Daarna hebben mijn ouders Sarai en mij naar een airbnb gebracht waar we de komende week zouden verblijven omdat we pas vanaf 1 augustus in ons kabouterhuisje konden.
Hierna heb ik afscheid genomen van mijn ouders en Kim want zij gingen nog een weekje door Ierland reizen.
Sarai en ik gingen dus weer vol goede moed de stad in om even iets te drinken en eten en erna ons contract te tekenen. Terwijl we in een cafetje zaten bedachten we dat het misschien slim was om onze huisbaas even een smsje te sturen om te kijken of hij onze afspraak niet vergeten was. En 3x raden, hij had het weer heel druk op zijn werk en kon niet weg maar zaterdagochtend om 11 uur zou hij er echt zijn!

Op zaterdagochtend gingen Sarai en ik met behoorlijk veel tegenzin op weg naar ons kabouterhuisje om nu hopelijk wel een contract te kunnen tekenen. De huisbaas had ons van te voren gevraagd of we de huur misschien contant zouden kunnen betalen en dus liepen we ook allebei al 2 dagen met 600 euro in ons portemonnee rond. Maar gelukkig kwam hij deze keer wel opdagen en na 10 minuten was het eigenlijk allemaal al geregeld, behalve het betalen van de borg.. Of we het niet even konden overmaken naar zijn rekeningnummer.. Zaten we dan met 1900 euro contant.

Op zondag hebben we niet heel veel gedaan, een beetje gewinkeld en vooral heel veel gestrest over stage.
Op maandagochtend waren we dan ook allebei al heel vroeg op en rende we zo ongeveer als stuiterballen door het huis omdat we zo zenuwachtig waren.
Dit bleek achteraf natuurlijk nergens voor nodig, toen we aankwamen bij Bilfinger werden we heel leuk ontvangen door Maurice en Simone die zelf bijna klaar waren met hun half jarige stage bij Bilfinger en hebben we gezellig gekletst tot we werden meegenomen door HR voor onze intake.
Ook hier was iedereen heel aardig en tijdens de rondleiding was iedereen heel aardig en vriendelijk tegen ons.
Ik zal de eerste 2 maanden van mijn stage werken bij de Health and Safety department en Sarai bij de HR department.
Tijdens onze eerste week stage hebben we nog niet heel veel gedaan, het was vooral bekend worden met het bedrijf en onze collega's leren kennen. Deze hebben zelfs al een bijnaam voor ons, we worden de hele tijd Double Dutch genoemd.. En ze hebben ook nogal wat moeite met onze namen, Sarai spreken ze de hele tijd uit als sorry en Britt maken ze bitch van.. Verder hebben we het er prima naar onze zin!

Op vrijdagavond was het dan eindelijk zo ver! We konden verhuizen naar ons kabouterhuisje. Mijn vader kwam ons ophalen op het werk en heeft ons met al onze spullen naar het huisje gebracht. Hier heb ik toen vooral alles neergezet en ben toen gaan uiteten met mijn ouders en Kim en heb afscheid van ze genomen.

Op zaterdag kwam Sabrina ook officeel naar het kabouterhuisje en hebben we de hele ochtend boodschappen gedaan. We moesten door het super drukke centrum van Dublin met 3 overvolle boodschappen tassen, niet zo'n pretje.. Erna zijn we de hele middag bezig geweest met het huis van boven tot beneden schoonmaken en er echt ons eigen plekje van te maken. Daarna vonden we dan ook dat we wel een avondje stappen verdiend hadden! Danny (een jongen van de NHTV die ook stage loopt in Dublin) is bij ons komen eten en deze held bracht 3 flessen wijn mee. Heel wat wijntjes later dus zijn we naar een club gegaan in Dublin, die was heel gaaf met een grote tuin waar het echt heel gezellig was. Misschien wel iets te gezellig merkte ik vanochtend aan mijn hoofd..

Vanochtend hebben we dan ook heerlijk lang geslapen en daarna gezellig samen ontbeten met verse broodjes en jus. Daarna zijn we alweer de stad in geweest om allemaal dingen te halen om ons huisje echt helemaal af te maken. Daarna heb ik eindelijk al mijn koffers uitgepakt en mijn kamer helemaal ingericht en ik ben er echt trots op, voel me al helemaal thuis hier!

Morgen is het hier een bank holiday en zijn we dus vrij, hebben we nog een extra dagje om hier te wennen en te shoppen!

Sorry voor de hele lange blog. Er gebeurd hier ook zoveel!

Tot snel!


  • 03 Augustus 2015 - 17:52

    Carl Heinz:

    Veel plezier daar en maak er wat van

  • 04 Augustus 2015 - 19:52

    Tiny Bejas:

    Leuk geschreven Britt.

    Het ging niet allemaal van een leien dakje, maar nu zit je op je plekje en dat vind ik fijn voor je.

    Ik wens je de komende tijd veel succes en veel plezier.

    Heel veel groetjes en tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 3691

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Livin' in Dublin

Landen bezocht: