Over werken, Baby Guiness en Malahide - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Douven - WaarBenJij.nu Over werken, Baby Guiness en Malahide - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Britt Douven - WaarBenJij.nu

Over werken, Baby Guiness en Malahide

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 September 2015 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal,

Er zijn alweer twee weken voorbij gevlogen en dat betekend ook weer tijd voor een nieuwe blog.

Ik heb het de afgelopen weken ontzettend druk gehad op stage en ook al een aantal keer moeten over werken, maar wel met heel veel plezier.
Na dat de deadline van mijn project 2x is uitgesteld is hij afgelopen woensdag dan ook echt ingeleverd en iedereen was gelukkig tevreden!

Mijn lerares is langs geweest om te komen kijken hoe het gaat op stage. We hebben een gesprek gehad met mijn stage begeleider en hij was gelukkig heel enthousiast en heeft me meteen een heel leuk en uitdagend nieuw project gegeven. Omdat mijn lerares maar even in Dublin was zijn we het ´s avonds met zn alle tapas gaan eten in het centrum, dit was hartstikke gezellig!

Ook dat was weekend was weer flink druk en we besloten dat het eindelijk eens tijd werd voor een echt shopping spree! Dan wonen we in Dublin met ontelbaar veel super leuke winkels en nemen we niet eens echt de tijd om flink te winkelen, daar moest verandering in komen. En die is er gekomen ook, ik heb de hele penny´s en Forever 21 leeggekocht bijna.. Ook hebben we de echte originele Irish Coffee gedronken en een heerlijke pub lunch gehad. Prima weekendje weer.

Maar aangezien we vorig weekend compleet vergeten waren te gaan stappen besloten Sarai en ik dat daar dit weekend flink verandering in moest komen. En dus besloten we dat we onze eigen pub crawl gingen houden na het werk op vrijdag. And so it began..
Meteen om 5 uur stonden we buiten op weg naar de bus, we zijn aan het randje van de stad uitgestapt om uiteindelijk aan de andere kant van de stad te eindigen (daar wonen we, wel zo handig).
Heeeeel wat pints of cider, Baby Guiness, sushi en rare vage maar gezellige pubs verder kwamen we doorweekt van de regen maar voldaan thuis.

En dat hebben we ook geweten de dag erna.. Boodschappen doen was een tikkeltje lastiger dan normaal en daarom hebben we ons zelf maar getrakteerd op een heerlijke repen zelf gemaakte chocolade. Mijn creatie bestond uit melk chocolade, crisps, sour cherry en fudge. Super lekker, mocht dat hele Facility Management niet lukken dan moet ik misschien maar solliciteren bij Milka..
We konden het toch niet helemaal aan om weer een avond te drinken en besloten daarom maar om op zaterdag naar de bioscoop te gaan. En dan doen we het natuurlijk wel meteen goed en kiezen we de grootste bioscoop midden in de stad. Het was echt een mega grote zaal, nog veel groter dan Tuschinski maar wel net zo'n mooie premiere zaal. We hebben de film Everest in 3D gekeken, deze is zeker een aanrader.

We hebben ons weekend afgesloten met een bezoekje aan Malahide en het kasteel van Malahide. Natuurlijk regende het weer en hebben we de kasteeltuinen helaas niet kunnen zien maar het kasteel was prachtig. Er hebben zelfs tot 1970 nog erfgenamen gewoond waardoor het nog in een hele mooie levendige staat was.
Behalve feesten en hard werken zijn we ook nog echt geïnteresseerd in de cultuur van Ierland! In oktober gaan we ook nog een paar dagen backpacken door Noord Ierland, heb er nu al zin in!

Tot snel!